Játékmenet


A játék folyamán a karakterek cselekedetein múlik rengeteg minden,viszont sosem szabad megfeledkezni egy fontos dologról: feltételes mód. A feltételes mód kötelezőjellegű,ezzel minden játékos köteles megtisztelni a másikat. Soha nemerőltethetjük a másikra a magunk akaratát, ha ezzel tönkre tesszük a játékát.Amennyiben előtte személyes üzenetben a játékosok megbeszélik a cselekményeket,úgy a feltételes mód elhagyható. A spontaneitás színezi a játékot, ám ne menjen egyetlen karakter rovására sem. A cselekményeket, történéseket két csillag (*) közé írjuk, így egy ilyen feltételes móddal ellátott cselekmény így néz ki,példajátékkal:


*Felkap az asztalról egy poharat, és a férfi felé dobja.* (itt észrevehető,hogy csak utal arra, hogy a poharat a férfinak szánja, se mivel nem azt írja, hogy a pohár már neki is csapódott, a férfi tud reagálni rá, esetleg kitérni.)


*A férfi számított erre, így ha tudja elkapja a poharat mielőtt az fejbe vágná.* (itt pedig a férfi tudott cselekedni, és elkapta a poharat, de ha a férfi felhasználója úgy akarja, akár felkészületlen is lehetett volna, és a pohár eltalálja. Ebből is látszik, hogy időnként a becsületességen múlik néhány cselekmény kimenetele. )


Ajánlott az egyes szám harmadik személy használata. A karakter beszédét gondolatjellel ()szokás jelölni, de ez elhanyagolható, ha egyértelműen éreztetve van, hogy a karakter beszél.


Példa:Mit gondolsz, merre ment? *kérdezi halkan*


Noha a játékosok irányíthatnak nem játékosok által irányított karaktereket (járókelők,állatok, egyebek) nem illik ezzel visszaélni, tehát, ha valakit meglop egy tolvaj karakter, nem szép dolog azt reagálni, hogy az áldozat segítségére azonnal ötven városőr siet, ezzel lehetetlenné téve a tolvaj játékát.


A gondolatok is kifejezésre kerülhetnek két hullámvonal (~) között.Így, akik szeretnék és jónak látják leírhatják a karakter gondolatait.


Példa:Akkor majd holnap találkozunk! *integet, majd hátat fordít, és szemet forgat.* ~ Majd ha fagy...~


Továbbá a játéktéren van egy nyilvánosan is használt közlési lehetőség,ám ezt csak szükséges esetekben szabad használni, csevegésre sosem! Ezt hívják Off-nak. Két dupla vonal (//) közé írt szöveg, mellyel a felhasználó a többi felhasználónak üzenhet.


Példa:*Amíg a többiek beszélgetnek ő gondolataiba mélyed. * //10 percig nem vagyok, ebéd//


Megjegyzés:Az Off-ot köszönésre alkalmazzák leginkább, mikor csatlakozunk a játékhoz illendő köszönni a többieknek.


Egyéblényeges szabályok a játékkal kapcsolatban:


Senkinek sincsen joga megölni más karakterét anélkül, hogy az bele ne egyezett volna! Minden ilyen esetért azonnali bannolás (kizárás) jár.

Sose vidd túlzásba a tápot! Mi is a táp? Tápnak hívják azt, amikor a karakter olyat tesz amire egyébként nem lenne képes, vagy más se. Egy egyszerű kalandozó legény, aki teljesen normális ember, nem képes nyolcmétereset ugrani, ahogy egy több mázsás ork sem visz véghez körbepörgőforgórúgást. Tudni kell veszíteni, és nem szégyen, ha a karakter nemképes négy fegyvert használni egyszerre, ha a kilőtt nyílvesszője nem kanyarodik a célpont után a sarkon és, ha a mágusát legyőzik szkanderban.


Egyéb fogalmak/rövidítések, amikről szó még nem esett:


IC= In Character: A játékon belül, tehát a képzelet belüli világra értendő.(Vagy más megfogalmazásban Un Real Life). Azaz a karaktercselekedeteinek, beszélgetésének és gondolatainak leírása.


OOC= Out Of Character: A játékon kívül. (Vagy más megfogalmazásban In Real Life). Azaz a karakterrel játszó felhasználó (user)megjegyzése, beszélgetése.


Példa:Amikor egy felhasználó megsértődik mert a játékban egy karakter szidalmazta az ő karakterét, magára vette, holott a szidalmazás IC, a karakterek között történt, és a másik felhasználónak esze ágában sem volt megbántani a másikat hiszen a rágalom nem is neki szólt, hanem a karakterének. Viszont, ha valaki üzenetküldőben szidja egy másik felhasználó felmenőit, az már játékon kívüli OOC szidalmazásnak számít.


Reag: A játék reagokra, úgymond „körökre” van osztva. Mivel megtörténhet, hogy valakik egy időben cselekszenek, egy kör csak akkor megy le, ha mindenki reagált egyszer. Nem árt megvárni mindig a többiek reakcióját, hiszen nem lóverseny.


Fk: Folyt. Köv. Amikor egy reagba nem fér bele a játékos közlendője,megteheti, hogy tesz a reag végére egy olyat, hogy //fk.. és a következő reagban befejezheti a mondandóját. Ilyen esetekre alkalmazható egy plusz reag megírása. (De csak egy. Többet egyébként sem tud írni a játékos míg más nem reagált, a rendszer nem engedi, és okkal.)


A karakterlapokon emellett megtalálható a Hibernálás funkció mellyel tudathatjuk játékostársainkkal, hogy az adott karakter jelenleg inaktív (az-az tartós ideig nem játszunk vele) és hibernált karakterek esetén az olvasatlan üzenetek nem törlődnek elolvasásig. Lényegében ennyi volt amit tudni kell a játékhoz, ám ha mégis merül felkérdés, nyugodtan fordulhatsz a többi játékoshoz, vagy bármelyik moderátorhoz.